International Radio Playwriting Competition 2012 organiziraju BBC i British Council, a pozivaju autore iz cijelog svijeta da napišu radio-dramu na engleskom jeziku u trajanju do 53 minute sa najviše 6 likova. Rok za prijave je 31.07.2012.
Natječaj se odvija u dvije kategorije: za autore kojima je engleski materinji jezik, te za one kojima nije, a najbolji će tekstovi iz obje kategorije biti izvedeni na BBC World Service, dok će autori primiti i novčanu nagradu.Više o natječaju potražite na BBC-jevim službenim stranicama.
Gradsko kazalište lutaka Split, organizator Festivala hrvatske drame za djecu, s ciljem poticanja domaćeg dramskog stvaralaštva za djecu objavljuje Javni poziv za prijavu tekstova i dodjelu Nagrade Mali Marulić. Tekstovi se primaju od 10. svibnja 2012. do 10. siječnja 2013.
Na ovaj Poziv mogu se prijaviti autori s novim dramskim tekstom pisanim za lutkarsko kazalište i kazalište za djecu. Tekst mora biti pisan na hrvatskom jeziku i ne smije biti izvođen ili objavljen do travnja 2013. godine kada će se održati 6. festival hrvatske drame za djecu Mali Marulić. Tekstovi se šalju pod šifrom, a autor može prijaviti jedan tekst. Gradskom kazalištu lutaka Split treba dostaviti tri primjerka teksta te u posebnoj omotnici (zatvorenoj), na kojoj je ispisana šifra, podatke o autoru (puno ime, adresa, broj telefona). Tekstove će čitati, ocjenjivati i o nagradama odlučivati stručna komisija koju imenuje ravnatelj GKL-a Split i festivala Mali Marulić.
Tekstovi se šalju na adresu: Gradsko kazalište lutaka Split, Tončićeva 1, 21000 Split, s naznakom za Nagradu Mali Marulić.Nagrade se objavljuju i uručuju na Festivalu hrvatske drame za djecu Mali Marulić 2013. godine. Nagrada se sastoji od novčanog iznosa i to: prva nagrada: 15.000,00 kn, druga nagrada: 10.000,00 kn, a treća nagrada: 6.000,00 kn.
Pismo je nastalo kao reakcija domaćih dramatičara na nedavni niz događaja vezanih uz dodjele nagrada 'Marin Držić', 'Mali Marulić' te nagrade za izvedeni dramski tekst na 'Marulićevim danima'.
Ministarstvu kulture Republike Hrvatske
Organizatoru festivala “Marulićevi dani”, HNK Split
Organizatoru natječaja za dramski tekst za djecu “Mali Marulić”, GKL Split
HDDU
Ovim putem mi, dramatičari i potpisnici ovog pisma, imamo potrebu javno reagirati na nezadovoljavajući, nedopustiv, a ponekad i sramotan način kojim se tretira naša profesija, što je eskaliralo pri dodjelama nekoliko nagrada za dramsko pismo u 2012. godini.
Niz situacija neugodnih i za ljude koji se bave pisanjem drama, i za hrvatsku javnost općenito, kao i za osobe koje su bile, jesu ili će biti članovi žirija koji dodjeljuju nagrade za dramske tekstove, započeo je dodjelom Nagrade za dramsko djelo “Marin Držić” za 2011. godinu.
Legitimno je da žiri ima pravo na svoj izbor, kao i pravo da ne dodijeli prvu nagradu za dramski tekst, no problematičnim smatramo obrazloženje te odluke. U njemu se kaže kako žiri smatra “da je kvaliteta radova poslanih na Natječaj ispod razine koja bi trebala dostojno predstavljati recentnu dramsku produkciju u Republici Hrvatskoj. Mali broj tekstova problematizira dramsku formu i ne korespondira dovoljno inovativno, intrigantno, pa čak ni provokativno s aktualnom društvenom i političkom stvarnošću.
Povjerenstvo je, stoga, odlučilo ne dodijeliti prvu nagradu, jer smatra da nijedan od prispjelih tekstova ne postavlja dovoljno visoke standarde dramskog pisma općenito, pa tako niti onog u Republici Hrvatskoj.”
Ovakvo obrazloženje odluke žirija zasigurno ne djeluje stimulativno na dramsko stvaralaštvo i budući rad hrvatskih dramskih pisaca, što je, temeljem Strateškog plana Ministarstva kulture 2012.-2014., jedna od funkcija ove nagrade, jer predstavlja vrlo subjektivne i osobne stavove o tome kako bi dramsko pismo trebalo izgledati i o čemu bi trebalo pisati. Jednoumlje je, kao što je povijest svakog društvenog uređenja i njegove kulture pokazala, oduvijek bilo opasno i ograničavajuće jer nije rezultiralo kreativnim napretkom, nego regresom kreativnosti.
Ovakvo obrazloženje žirija predstavlja i “pljusku” drugonagrađenoj Ivani Sajko i trećenagrađenom Damiru Šodanu. Ako su dakle njihovi tekstovi dovoljno intrigantni, inovativni i korespondiraju s društvenom i političkom stvarnošću da zaslužuju drugu i treću nagradu, nisu li jednako tako mogli zaslužiti i prvu i drugu nagradu? Sve navedeno vrijedi i za niz autora koji su u istom obrazloženju preporučeni za izvođenje u kazalištima, no nisu se našli na popisu nagrađenih.
Identična situacija se dogodila i na natječaju “Mali Marulić”, na koji se prijavljuju dramski tekstovi za djecu i mlade, i to dvije godine zaredom, kada nije dodijeljena prva nagrada za 2010. i 2011. godinu, uz otprilike slično obrazloženje.
Vrhunac prakse kojom se obeshrabruje i diskvalificira dramski pisac i dramski tekst dogodio se na 22. festivalu “Marulićevi dani”. Nakon što je lanjske 2011. nagrada za dramski tekst dodijeljena adaptaciji romana “Čudo u Poskokovoj dragi” Ante Tomića, u dramatizaciji Željke Udovičić, ove godine nagrada za dramski tekst dodijeljena je glumačkoj interpretaciji “Gospode Glembajevih” Miroslava Krleže.
Činjenica da se žiri u oba slučaja uopće našao u situaciji da raspravlja o dodjeli nagrade za originalni dramski tekst nečemu što uopće nije dramski tekst ili nije nagrada dramskom piscu, nego glumačkoj interpretaciji dramskog teksta, pokazuje da nitko, ni festival “Marulićevi dani”, koji je navodno posvećen upravo domaćem dramskom stvaralaštvu, niti Ministarstvo kulture RH kao krovna institucija u kulturi, nemaju volje i motiva definirati temeljne kriterije nagrada koje se dodjeljuju dramskim tekstovima.
Ovi slučajevi, kao i nedavno ustanovljena Nagrada hrvatskog glumišta koja jednom, zajedničkom nagradom, nagrađuje i originalni dramski tekst i adaptaciju i dramaturgiju, pokazuje da je nerazumijevanje i nedostatak interesa za dramski tekst i njegovu funkciju u kazalištu pojava koja nije pojedinačna i sporadična, već generalna i kontinuirana praksa.
Sve navedeno predstavlja najbolji put da oni malobrojni hrvatski profesionalni dramski pisci koji još pišu drame prestanu to činiti. Broj postavljenih tekstova živućih dramskih pisaca u hrvatskim kazalištima ionako je mali, postavljanje domaće drame na domaćim pozornicama predstavlja više raritet nego ustaljenu praksu te se s pravom pitamo: zašto, za koga i s kojom svrhom uopće pišemo dramske tekstove? Možemo, možda, zaključiti da tekstovi hrvatskih dramatičara, barem prema mišljenjima žirija koji dodjeljuju nagrade, najbolje odražavaju sadašnji trenutak i stanje ove nacije - beznadno su loši i unisono beznadni.
Nastavi li se ovakav tretman dramskog pisma i dramskog pisca, možda bi najpoštenije bilo ukinuti sve nagrade vezane za dramsko pismo i suvremeni hrvatski dramski tekst, kako dramski pisci barem ne bi bili provocirani, kad već njihovi tekstovi nisu dovoljno provokativni.
Ako se konsenzusom svih stručnjaka u kulturi ipak dođe do zaključka da su okolnosti vezane uz hrvatsko dramsko pismo loše i kako je krajnje vrijeme da ih se popravi, apeliramo na mjerodavne institucije, prije svega organizatore nacionalnih festivala dramskog stvaralaštva i natječaja za dramske tekstove da se pozabave ovim problemom. Na njima je odgovornost da uvedu određene pretpostavke za evaluaciju domaćeg dramskog pisma, koje uključuju jasne i precizne kriterije za kategorije procjenjivanja nečijeg rada, te time nama, hrvatskim dramatičarima omoguće dostojno obavljanje naše profesije.
U Zagrebu, 1. svibnja, 2012.
Dramski pisci:
Nataša Antulov
Jasen Boko
Elvis Bošnjak
Tena Bošnjaković
Ivo Brešan
Dora Delbianco
Goran Ferčec
Antonio Gabelić
Kristina Gavran
Miro Gavran
Ivana Gudelj
Nina Horvat
Sanja Ivić
Ivana Ivković
Ivana Karačonji
Vedrana Klepica
Hrvoje Kovačević
Jelena Kovačić
Darko Lukić
Ivor Martinić
Luka Mavretić
Miroslav Međimorec
Diana Meheik
Dijana Merdanović
Dubravko Mihanović
Marijana Nola
Ivan Penović
Dino Pešut
Sibila Petlevski
Dijana Protić
Maja Sviben
Lana Šarić
Nino Škrabe
Davor Špišić
Tena Štivičić
Anica Tomić
Ana Tonković Dolenčić
Željka Turčinović
Milko Valent
Ivan Vidak
Una Vizek
Goran Vrbanić
Tomislav Zajec
Jasna Žmak
Dora Delbianco, dramaturginja SK Kerempuh poziva autore da pošalju dramske tekstove u svrhu mogućeg postavljanja na repertoar kazališta.
Dramaturginja Dora Delbianco zainteresirana je za čitanje svih tekstova, uz napomenu da prednost imaju komedije i satirički komadi. Svoje drame možete slati emailom na kerempuh@zg.htnet.hr, s napomenom: Za Doru.
Blankov inkubator prvih projekt je projekt kojim se promiče filmska kuiltura i filmsko stvaralaštvo debitanata. Inkubator prvih namijenjen je hrvatskim autorima/icama koji bi željeli napraviti svoj prvi profesionalni kratkometražni igrani ili dokumentarni film. Natječaj za Blankov inkubato
r prvih otvoren je do 1.3.2012.Minimalna dob autora je 18 godina. Broj sinopsisa koji se mogu poslati ograničen je na tri.
Blank sa svojim stručnim timom scenarista/redatelja/snimatelja stoji na raspolaganju mladom autoru/ici za kontinuirani razvoj i realizaciju projekta.
Svi odabrani projekti biti će realizirani s Blankovom profesionalnom filmskom opremom, a Blank se obvezuje pokriti troškove produkcije.
Pošiljatelj odobranog projekta sam režira projekt ili, neposredno prije početka produkcije, odabire redatelja/-icu projekta.
Rezultat natječaja će biti javno objavljen na Blankovom webu do najkasnije 15.3.2012., a svi sudionici koji prođu selekciju biti će obaviješteni e-mailom.
Blankov inkubator prvih radi se u suradnji s glumačkim Studijom Kubus.
E-mail prijavi obavezno priložiti:
Kontakte (adresa & mob)
CV (max. 1 kartica)
Sinopsis (max. 1 karticu po sinopsisu)
Motivacijsko pismo (max. 1 kartica)
Info:
blankzg.hr/inkubatorprvih
091/8938 172
Adresa za slanje prijava:
blankzg.hr@gmail.com
(za inkubator prvih)
Organizator:
Blank_filmski inkubator
Matije Divkovića 7
10 090 Zagreb
Ministarstvo kulture objavilo je poziv za prijavu tekstova za nagradu 'Marin Držić'. Rok za prijave je 45 dana od objave natječaja (natječaj objavljen: 12.12.2011.)
Tekst natječaja objavljujemo u cijelosti: Ministarstvo kulture na temelju članka 9. Zakona o financiranju javnih potreba u kulturi (NN 47/90., 27/93. i 38/09) i članka 2. Pravilnika o izboru i utvrđivanju programa javnih potreba u kulturi (NN 137/08, 57/09 i 62/09), a u svrhu poticanja i promicanja hrvatskog dramskog i kazališnog stvaralaštva objavljuje.
Javni poziv za
dodjelu Nagrade za dramsko djelo“Marin Držić”
za 2011. godinuI.
Na ovaj Poziv mogu se prijaviti autori s novim dramskim djelima pisanim hrvatskim jezikom koja do konačne odluke Stručnog povjerenstva, a najkasnije do konca ožujka 2012., nisu izvedena niti objavljena u bilo kojem obliku. Svaki autor može prijaviti na natječaj jedno djelo neovisno o vrsti i tematici djela. Dramska djela se prijavljuju pod punim imenom i prezimenom.
II.
Prijavljena dramska djela ocjenjuje Stručno povjerenstvo koje imenuje ministar kulture. Dodjeljuju se tri nagrade.
III.
Nagrada se sastoji od novčanog iznosa koji određuje ministar kulture i prigodne brončane skulpture.
IV.
Za izvođenje djela nagrađenih temeljem ovog Poziva kazališta će biti posebno stimulirana u roku dvije godine od objave Poziva.
V.
Prijavom na Poziv smatra se da je autor dramskog djela suglasan da se sva imovinska autorska prava za prvo izdanje nagrađenog dramskog djela prenose bez naknade na Ministarstvo kulture koje će nagrađena dramska djela izdati u okviru edicije Nagrada Marin Držić.
VI.
Tekstovi za koje se raspisuje natječaj dostavljaju se u tri primjerka Ministarstvu kulture, Zagreb, Runjaninova 2, s napomenom: Za Nagradu “Marin Držić”. Autori trebaju obvezno navesti svoje ime i prezime, adresu i broj telefona.
VII.
Nenagrađena dramska djela vraćaju se autorima na njihov zahtjev u roku 30 dana od pismene obavijesti o završetku natječajnog postupka. Jedan primjerak svakog djela Ministarstvo zadržava u svojoj dokumentaciji.
VIII.
Rok za podnošenje prijava na ovaj Poziv otvoren je 45 dana od dana objave u dnevnom tisku. Rezultati će biti objavljeni u dnevnom tisku.
Centar za kreativno pisanje u Zagrebu od veljače 2012. započinje jednogodišnji program kreativnog pisanja koji će obuhvatiti razna područja - prozu, dramu i scenarij, književno prevođenje i kritičarske prakse. Ukupan fond programa iznosi 180 školskih sati tijekom dva semestra.
Dramske i scenarističke kolegije voditi će profesor dramaturgije na Akademiji dramskih umjetnosti Tomislav Zajec te dramski pisac i teoretičar Goran Ferčec. Sve ostale informacije potražite na stranici Centra za kulturu Trešnjevka.
Interno, platforma Kazališnog epicentra za razmjenu tekstova i ideja o dramskom pismu najavljuje novu sezonu, a natječaj za slanje tekstova je stalno otvoren.
Interno je u prvoj sezoni djelovanja uspio stvoriti identitet mjesta prijateljskog i profesionalnog okupljanja skupine mladih pisaca. U prošloj sezoni predstavljeni su tekstovi Lane Šarić, Luke Rukavine, Nine Horvat, Diane Meheik, Dijane Protić, Vedrane Klepice, Dine Pešuta i Rone Žulj.
Interno je postao platforma za izlaganje novih tekstova i ideja među kolegama, u situaciji nevidljivosti dramskog pisma u očima javnosti i šireg kruga profesionalaca, kazališnih kuća, pa i zainteresiranih ljubitelja dramske umjetnosti. Ove godine zadatak nam je započeti prekid s praksom nevidljivosti pisca i drame, no još uvijek zadržavajući identitet Interno večeri kao mjesta podrške i izazova među ljudima okupljenim oko dramskog stvaralaštva.
Kao prvi ozbiljan korak prema smanjenju nevidljivosti cilj nam je izdati knjigu dramskih tekstova predstavljenih u prošloj sezoni, kako bismo ih predstavili i javnosti i širem profesionalnom krugu. Nadalje, cilj nam je proširiti krug Interno sudionika, kako bi održali protok novih ideja i širinu pogleda, te otkrili nove pisce bez obzira na formalno školovanje, kao i ostvarili kontakte s iskusnijim dramskim piscima kako bi se točke gledišta u našim raspravama umnogostručile. Odsad sve najave i događanja vezana za Interno možete pratiti na stranici http://interno-epicentar.tumblr.com , a prijave za sudjelovanje i ostale upite možete slati na interno.epicentar@gmail.com.
S novom sezonom krećemo 12.10.2011., a detalji slijede uskoro!
Centar za dramsku umjetnost u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih raspisuje natječaj za izvedbene tekstove mladih autora (do 35 godina). Rok za prijave je 01.11.2011.
Mala noćna čitanja, projekt započet 2008. godine s namjerom promicanja i afirmacije dramskog teksta mladih autora i pisaca, nakon dva ciklusa čitanja u suradnji s Teatrom &td i objavljivanja časopisa Frakcija br. 56./57. posvećenog temi novog dramskog pisma, 2012. godine vraća se u ponešto izmijenjenom izdanju, u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih i u organizaciji Centra za dramsku umjetnost, a uz potporu programa IPA 2009 – Civil Society Facility.
Samim će javnim čitanjima odabranih tekstova, naime, prethoditi Dramaturški studio – desetodnevna intenzivna radionica za dramatičare, dramaturge, izvođače i producente koji će biti izabrani putem javnog natječaja. Program će se održati u travnju 2012. godine.
Dramaturški studio kreiran je kao odgovor na izostanak inkluzivne suradnje dramskih autora mlađe generacije i drugih kazališnih profesija koji djeluju na različitim poljima izvedbenih umjetnosti te je zamišljen kao alternativna edukativna platforma koja će kreirati prostor za njihovu međusobnu suradnju i razmjenu znanja. Fokus je Dramaturškog studija na istraživanju različitih oblika radnog procesa i izvedbenih strategija kroz rad na konkretnim tekstovima mladih domaćih autora, uz mentorstvo etabliranih hrvatskih redatelja te teorijsku potporu predavača iz regije.
Mala noćna čitanja predstavljaju prvi korak u sustavnoj prezentaciji tekstova mladih domaćih autora domaćoj kulturnoj javnosti i profesionalcima s područja izvedbenih umjetnosti. Cilj je Malih noćnih čitanja osnažiti perspektive za produciranje i distribuciju tekstova mladih dramskih autora kojima se u okviru postojećih insitucija za tako nešto rijetko otvara mjesto.
U prvom krugu natječaja traže se tekstovi za izvedbu mladih autora s područjem djelovanja u Republici Hrvatskoj. Autori odnosno autorice moraju imati do 35 godina starosti te posjedovati određeno iskustvo na polju izvedbenih umjetnosti. Tekstovi moraju biti originalni, neizvedeni, neobjavljeni ili drugačije predstavljeni u javnosti te napisani na hrvatskom jeziku. Nema ograničenja njihove dužine. Uz tekst je potrebno poslati životopis te pismo motivacije.
Rok za slanje prijava je 01.11.2011.
Na temelju odabranih tekstova, organizacijski tim projekta (Goran Ferčec, Petra Glad, Jasna Žmak) pozvat će petero domaćih redatelja da za vrijeme Dramaturškog studija budu mentori na pojedinom tekstu te zajedno sa odabranim dramatičarima, dramaturzima, izvođačima i producentima rade na postavljanju njegova čitanja. Poziv za ostale polaznike programa – dramaturge, izvođače i producente, bit će objavljen početkom 2012. godine, kada budu poznata imena odabranih dramatičara i redatelja.
Pratite nas na blogu: http://dramaturskistudio.blog.hr/kontakt: dramaturski.studio@gmail.com
HotINK Festival objavio je poziv za prijavu dramskih tekstova koji do sada nisu izvedeni u SAD-u. Natječaj je otvoren za cjelovečernje tekstove autora iz cijelog svijeta (osim SAD-a), a rok za prijave je 15.10.2011.
Odabrane drame imat će scensko čitanje na sljedećem izdanju međunarodnog festivala koji će se održati od 22 do 26. ožujka 2012. godine u New Yorku.Kako i gdje prijaviti tekst, kao i više informacija o projektu, potražite na službenim stranicama.